Tryksagen er det perfekte push medie - det skaber opmærksomhed om et givet produkt eller serviceydelse. Tryksagen skaber trafik til en hjemmeside. For eksempel kan rejsekataloget virke som inspiration til valg af rejsemål, mens nettet er perfekt til at booke og detailsælge informationer.
Mailboksen er fuld og postkassen er tom. I dag hører det efterhånden til sjældenhederne at modtage trykte direct mails. Derimod kommer de elektroniske mails ind i en stadig stigende strøm. Tryksagen skaber opmærksomhed i det nye mediebillede, og budskabet trænger nemmere igennem.
Tålmodigheden når man arbejder med online-medier er meget lav. Nettet er flygtigt, og hvis man ikke hurtigt finder det, man søger, surfer man videre. Der bruges kort tid på hvert enkelt opslag. Tryksagen, derimod, kan gemmes, tages frem, når det er belejligt, og man kan bedre holde ud at læse længere tekster på tryk Man husker bedre, hvad man har læst på tryk.
Mulighederne med tryk, valg af papir og færdiggørelse er uendelige. Man kan sende et signal om produktet eller virksomheden, der umiddelbart afspejles i den tryksag, brugeren har i hånden. I en elektronisk udgave kan designet signalere det samme, men præsentationen vil altid være to-dimensionel.
En direct mailing, hvor de grafiske muligheder er udnyttet i forhold til modtagerens behov, evt. kombineret med dufte, prøver m.m. kan opnå højere frivillig modtager involvering og opfattet relevans.
Trykte medier, nyhedsmedier og bøger, har været igennem en redaktionel bearbejdning. Med on-line mediernes indtog og muligheden for at lægge fuldstændigt uredigerede informationer ud på nettet, kan troværdigheden af de fundne informationer være tvivlsom. Det trykte medie signalerer redaktionel bearbejdning og dermed højere troværdighed.
On-line medierne skriver i sand. Den information, man kan finde én dag, er væk den næste. Desuden er man afhængig af strøm, internet opkobling m.m. for at få adgangen til informationerne. Det trykte medie kan gemmes, bringes med overalt og genbruges.
Koder, fakturaer og andre vigtige informationer har tendens til at drukne, hvis de kommer elektronisk. Især hvis det ikke er informationer, man venter. Hvem har ikke modtaget e-mails om at indberette koder, bankoplysninger og cpr nr. til afsendere af mere eller mindre lødig karakter? Hvis det derimod fremsendes pr. brev, opfattes det som mere sikkert og troværdigt.
Papirets mangfoldighed og de mange efterbehandlingsmuligheder, der findes, giver mulighed for at give modtageren en unik oplevelse med det trykte medie.
For produkter hvor den korrekte farvegengivelse er essentiel, er der intet der slår tryksagen. Farver der vises på en skærm har ikke den samme farveægthed.
Nyhedsbrevet indeholder cases, ideer til tryksager og undersøgelser om vores brug af medier - både de trykte og elektroniske.
Find undersøgelser, analyser og små historier om fordelene ved tryk.
Her kan du få eksempler på tryk, der virker - og med en dokumenteret effekt.
Introduktion til effektmålinger af tryksagskampagner. 10 gode grunde til at bruge tryk i markedsføringen.
Se fotos af tryksager, der har udnytter papirets muligheder, og find inspiration til din næste tryksag.
Se tryksagskampagnens direct mail udsendelser fra 2011-2013.
Læs om aktuelle emner
Læs om online-medier og de nye fancy begreber.
Få din hjemmeside gjort mere synlig på Google.
Læs om begreber som Apps, QR-tags, Android, iPad m.m.
Læs om online markedsføring
Læs om E-mail markedsføring
Der er mange forkerte opfattelser om tryksagen. Se fakta her.
Hvad dækker EMAS, PEFC og ISO 14001 over? Se hele listen her.
Følg tryksagens livscyklus fra skov til færdig tryksag.
Læs en række fakta, der gør op med de mange miljømyter, tryk lider under.
Krav, som kunder af grafiske produkter med rimelighed kan stille til en leverandør uanset, hvor i verden der handles.