Tvivl om Facebook-reklamers effekt

80 pct. af Facebook-brugerne har aldrig købt et produkt eller en serviceydelse på baggrund af en Facebook-reklame.  

Ny undersøgelse fra Reuters/Ipsos viser, at fire ud af fem Facebook-brugere aldrig har købt et produkt gennem en reklame på Facebook. Det skriver markedsforing.dk  

Undersøgelsen siger ikke noget om, hvordan andre former for annoncering påvirker brugernes købsadfærd, men en anden undersøgelse foretaget af eMarketer i februar 2012 peger på, at Facebook-annoncer klarer sig dårligere end fx DM-kampagner og e-mail.

Facebook er kedeligt

Undersøgelsen fra Reuters/Ipsos viser også, at 34 pct. af Facebook's brugere benytter mediet mindre, end de gjorde for blot halvt år siden.

Årsagerne lød, at det var "kedeligt", "irrelevant" eller "ikke brugbart".

Kun hver femte bruger det mere end for et halvt år siden.

44 pct. af de spurgte siger desuden, at den ikke helt problemløse børsnotering har ændret deres syn på Facebook i en negativ retning.

Og endelig har USA's tredjestørste annoncør General Motors udtalt, at man ville droppe al fremtidig betalt annoncering på Facebook.

 

08/06/2012

 

Følg os på LinkedIn

 


Tilbage til oversigten