Internettet: en god kanal til at få nye abonnenter

22. februar 2012

Nordens største magasinudgiver, Bonnier Publications, udnytter internettet til at få nye abonnenter til sine trykte magasiner.

2011 har vist sig at være et godt år for Bonnier i en tid, hvor magasinudgiver verden over har det hårdt. Bonnier har både opnået en flot overskudsgrad på 13 pct., tjent 211 millioner kr. og fået mange tusinde nye abonnenter.

I et interview til markedsforing.dk fortæller vicedirektør hos Bonnier, Jens Henneberg, at internettet i 2011 for alvor har markeret sig som en god kanal til at få nye abonnenter til magasinerne.

Det er bl.a. gennem magasinernes egne websites, at Bonnier har fået de mange nye tusinde abonnenter.   

Nye magasiner i 2011

I 2011 lancerede mediehuset nye magasiner i Danmark og Norge og købte et magasin i Rusland. Det drejer sig om titlerne Liv, Stella og Women's Secret. Herudover blev der lanceret et egenproduceret bogværk, Historiens Højdepunkter, i Norden.

Ifølge Jens Henneberg er lanceringerne og opkøbet et klart udtryk for, at magasiner stadig er et attraktivt medie for læsere og annoncører.

Tilbage til oversigten



Modtag nyhedsbrev og gratis guide

Få både en gratis guide samt spændende indlæg og cases leveret direkte til din indbakke.