Politiken pusher digitalt abonnement

28. marts 2012

I en ny annoncekampagne gør Politiken læserne opmærksomme på, at de kan spare penge, plads og papir med et digitalt abonnement på avisen. Det skriver Mediawatch.

Dagbladenes digitale alternativer til den trykte avis har for det meste levet et relativt stille liv, men i en ny annoncekampagne prøver Politiken aktivt at sælge læserne et "stand-alone"-abonnement til digitale platforme som fx iPad'en.

Ifølge direktør for Politiken, Roy Bruhn-Petersen, er det det bedste alternativ, de har, når det drejer sig om betaling på det digitale område.

Han forventer at have et par tusinde udelukkende elektroniske abonnenter, når året er omme.

Prisen for kun at få adgang til e-avisen koster 3.000 kr. årligt og er dermed 1.300 kr. lavere end prisen for at modtage avisen i postkassen i et år. Ulempen for bladhuset er, at den elektroniske udgave i modsætning til den trykte er momsbelagt.

Ifølge Roy Bruhn-Petersen har Politiken dog samme indtjening på e-avis og på print.

Tilbage til oversigten



Hvor meget vil du betale for en e-avis?





Modtag nyhedsbrev og gratis guide

Få både en gratis guide samt spændende indlæg og cases leveret direkte til din indbakke.