Stærkt ungdomsmagasin fra JP

15. maj 2012

I februar 2012 lukkede og slukkede ungdomsmagasinet Chili, men på fredag er Jyllands-Posten på gade med det nye magasin "Tabasco" til den unge målgruppe. Det skriver Markedsforing.dk

Avisen er klar med det første nummer af sit "stærke" magasin til de unge mellem 15-19 år på fredag. Magasinet er gratis, udkommer med et oplag på ca. 20.000, og distribueres til handelsskoler, gymnasier, HF og HTX.

Nøgleordene for Tabasco er, ifølge Jyllands-Posten, at det skal være "underholdende, orienterende, inspirerende og cool", og selv om emnerne, der skrives om, oftest vil handle om de unges eget liv med studier, film, musik, spil, gadgets, mode, rejser, sundhed, sport og sex, vil der også være artikler, som handler om andet end det liv, de 15-19 årige kender.

Magasinet produceres af MediaMovers, som i forvejen producerer blandt andet de ugentlige tillæg Viva og Explorer for Jyllands-Posten.

IInvolvering via Facebook

Redaktionen består af en blanding af erfarne magasin-folk og skribenter, der aldersmæssigt nærmer sig målgruppen og bladet får desuden tilknyttet en Facebook-gruppe.

Tanken er, at brugerne - blandt andet via Facebook - skal inddrages i produktionen af kommende numre, og når det første nummer er på gaden, vil der blive introduceret skribenter fra læsernes egne rækker.

Tilbage til oversigten



Modtag nyhedsbrev og gratis guide

Få både en gratis guide samt spændende indlæg og cases leveret direkte til din indbakke.