Valgkamp giver gode annonceindtægter

30. august 2011

I løbet af de næste tre uger vil der sammenlagt blive spenderet mellem 80 og 100 millioner kroner, skriver markedsforing.dk

Partier, fagforeninger og interesseorganisationer kæmper i disse dage om de eftertragtede annonceplaceringer.  Adm. direktør Thomas Berthelsen fra mediabureauet OMD forventer en stigning i omsætning på annoncemarkedet på 50 pct. sammenlignet med en normal måned.

I løbet af de næste tre uger, hvor valgkampen står på, vil der sammenlagt blive spenderet mellem 80 og 100 millioner kroner på banner, plakater, avisannoncer, radiospots, biografreklamer og valgfilm i jagten på stemmer.

Politiken forventer, at omsætningen på valgannoncer alene vil løbe op i et pænt syv-cifret beløb. Et beløb som er markant højere end sidste valg i 2007. Hos Berlingske Media og Jyllands-Posten er tendensen den samme.

Kilde: Markedsforing.dk

 

Tilbage til oversigten



Modtag nyhedsbrev og gratis guide

Få både en gratis guide samt spændende indlæg og cases leveret direkte til din indbakke.