Verdens mest stjålne magasin

11. oktober 2013

Lürzer's Archive er et magasin, som mange kreative mennesker kender og elsker. Det udkommer hver anden måned med nogle af de bedste reklamer, fotografier og designs. Problemet er dog, at nogle elsker magasinet så meget, at de ikke er blege for at stjæle det fra andre.

I en kampagne i 2012 besluttede Lürzer at skabe opmærksomhed omkring, hvad der fik folk til at stjæle magasinet, samtidig med at de prøvede på at få flere abonnenter.

Fingrene væk!

Deres løsning var 'untouchable covers', som var et tyverisikret omslag, som hver ny abonnent modtog. Omslaget forvandlede Lürzer's magasin til et kedeligt og kontroversielt et, som ingen ville kigge på eller stjæle for den sags skyld.

Det var bl.a. med titler som 'accountman monthly', 'spreadsheets enthusiasts' og 'bucket collector'. Disse omslag, designet af Mark Denton, så meget ægte ud og fik folk til at kigge en ekstra gang.

Vandt guld

Inden for en uge efter lancering opnåede de 424 nye abonnenter (en stigning på 500 % fra forrige periode). Og en ROI på €10 for hver €1 brugt. 

Kampagnen vandt guld til direct marketing associations prisuddeling for bedste design og art direction i 2012.

Se flere billeder her.

Kilde: LürzersInternational Archive, Leo Burnett London, Ben Gough

Tilbage til oversigten



Modtag nyhedsbrev og gratis guide

Få både en gratis guide samt spændende indlæg og cases leveret direkte til din indbakke.