Fakta og undersøgelser

Søg i Fakta og undersøgelser



Magasinkampagner øger forbruget

Ny amerikansk undersøgelse viser, at for hver dollar, som bliver investeret i trykte magasinkampagner, skaber det en gennemsnitlig Return of Investment (ROI) på $ 7,81.

 
Læs mere
 
 

62 pct. foretrækker trykte bøger

En ny undersøgelse viser, at 62 pct. af de 16-24-årige briter foretrækker at købe trykte bøger frem for e-bøger. To af de primære årsager er, at e-bøgerne er for dyre og de nyder selve oplevelsen af den trykte bog. 

 
Læs mere
 
 

Har danskerne lært at bruge QR koder?

Har man en smartphone, hvilket 62 pct. af voksne danskere har, ved man typisk også, hvordan QR koder skal håndteres. Nye tal viser, at godt hver tredje voksne dansker rent faktisk har prøvet at scanne en QR kode med deres smartphone.

 
Læs mere
 
 

De digitale unge er stadig offline

Unge i Danmark lever i en digital verden, hvor de konstant er online, men det udelukker ikke offline medier. Det viser en undersøgelse, Post Danmark har fået foretaget af analyseinstituttet Wilke.

 
Læs mere
 
 

Postens rolle

Vi bliver løbende introduceret til nye alternativer, der ændrer vores måde at kommunikere på. Det amerikanske marketingbureau JWT har derfor lavet en undersøgelse om postens rolle i denne digitale tid.

 
Læs mere
 
 

Tillid til trykte annoncer

En europæisk undersøgelse viser, at forbrugere fortsat har mest tillid til annoncer i de trykte medier. Næsten syv ud af ti sagde, at annoncer i magasiner og aviser er vigtigst til at støtte deres købsbeslutninger.

 
Læs mere
 
 

Breve med åbningsrate på 94%

Det er langt de fleste danskere, der åbner deres postkasse dagligt og læser eller skimmer brevene med det samme. Mange af disse mener, at brevet er bedre til at signalere vigtigt og troværdigt information. 

 
Læs mere
 
 

Mageligheden afgør medievalget

En undersøgelse fra Belgien viser, at læserne gerne vil have information, men at valget mellem digital eller trykt ofte afhænger af bekvemmeligheden.

 
Læs mere
 
 

Analogt vækker følelser

Trykt afsavn. Trykte bøger er det håndgribelige objekt, som de digitale  generationer nødigst ville undvære. Herefter følger pengesedler, postkort, breve og magasiner.

 
Læs mere
 
 

Følesansen hjælper hjernen

En ny undersøgelse bekræfter, at der er forskel på at læse en tekst på skærm og papir. Du får en dybere og mere varig forståelse af indholdet, når du læser en tekst på papir.

 
Læs mere
 
Gå til side 

Modtag nyhedsbrev

Få spændende undersøgelser og cases leveret direkte til din indbakke.

RSS