Breve med åbningsrate på 94%

Mens virksomhederne tror på e-mails og hjemmesider, vil danskerne i en række situationer hellere have budskaberne på papir. 94 pct. af danskerne åbner de breve, de modtager - og 91 pct. læser brevene.

Hvert år undersøger Post Danmark danskeres og danske virksomheders forhold til brevet. Målingen er gennemført som en repræsentativ befolkningsundersøgelse blandt danskere mellem 18 år og opefter.

I år har Epinion spurgt 1.000 danskere og 1.000 virksomheder om brugen af brevet: i forhold til andre medier, brevets relevans og forventninger til forskellige mediers effekt.

Her mener 63 pct. af de adspurgte, at et brev er bedst til at signalere vigtig information. Kun ti pct. synes, at e-mailen er mest velegnet - selv om den opleves som hurtigere at modtage og nemmere at besvare.

Brevet vurderes også positivt med hensyn til at signalere troværdig information (57 pct. mod e-mailens syv pct.), og samtidig siger 59 pct. af danskerne, at brevet er bedst til at fange deres opmærksomhed.

Hele undersøgelsen og resultaterne vil blive lagt på www.post.dk i august 2013.

 

Kilde: Erhvervsposten/Post Danmark

24-07-2013

Følg os på LinkedIn


Tilbage til oversigten

Modtag nyhedsbrev og gratis guide

Få både en gratis guide samt spændende indlæg og cases leveret direkte til din indbakke.

RSS