Brevet er stadig populært

51 % foretrækker brevet, når de skal informeres. Det viser en ny undersøgelse lavet af TNS Gallup for Post Danmark

Undersøgelsen viser, at lidt over halvdelen foretrækker brevet, når de skal modtage informationer eksempelvis forsikringspapirer, lønsedler, selvangivelser etc. Størstedelen tjekker også den fysiske postkasse dagligt, og næsten alle åbner og læser de breve, som ligger i postkassen. Undersøgelsen viser også, at 66 % mener, at brevet skaber opmærksomhed - kun 16 % siger det samme om en e-mail.

Seriøs og troværdig budbringer

Langt over halvdelen foretrækker at modtage vigtige informationer i et rigtigt brev sammenlignet med kun 14 %, som ønsker det via e-mail. De fleste mener samtidigt, at det er nemmere at overskue informationerne i et brev. Undersøgelsen viser også, at 64 % mener, at brevet signalerer, at indholdet er troværdigt. Det samme antal siger også, at brevet signalerer en seriøs afsender. Derudover føler 60 % sig værdsat, når de modtager et brev. Kun 10 % føler sig værdsat, når de får en e-mail. 

De unge er også til brevet

77 % af de unge mener, at brevet er mest troværdigt. Samtidig siger 7 ud af 10, at brevet giver det bedste indtryk af afsenderen. Mere end halvdelen af de unge mener også, at brevet er bedst til at få dem til at reagere på et budskab. Kun 14 % af de unge foretrækker at få en e-mail.

Brevet er en effektiv budbringer

81 % åbner breve med reklamer og tilbud med det samme, og de fleste af os læser og skimmer straks de salgsbudskaber, vi modtager i et rigtigt brev. Det gør brevet til en effektiv budbringer, der søger for, at dine budskaber når i mål.

Når magasiner skal opleves og kataloger udforskes, foretrækker 7 ud af 10 at modtage dem med posten. 73 % åbner magasinerne inden for samme døgn, de har modtaget dem. Og mere end halvdelen af os læser eller skimmer dem med det samme.

Kilde: TNS Gallup for Post Danmark 

 

23/05/2011

 

Følg os på LinkedIn


Tilbage til oversigten

Hvordan ønsker du at modtage vigtige informationer?

Sæt kryds ud for, om du foretrækker at modtage vigtige informationer via brev eller e-mail
RSS