De digitale unge er stadig offline

Unge i Danmark lever i en digital verden, hvor de konstant er online, men det udelukker ikke offline medier. Det viser en undersøgelse, Post Danmark har fået foretaget af analyseinstituttet Wilke.

1.036 unge mellem 18-28, som allerede var flyttet hjemmefra, blev spurgt ind til deres medievaner. Undersøgelsen viser, at unge finder et budskab leveret i brevform mere personligt end en e-mail. Således foretrækker 56 procent brevet, mens 18 foretrækker dens digitale fælle.

De unge føler sig værdsat

Resultaterne viste, at breve spiller en særlig rolle hos de unge, så der er en god mulighed for at markedsføre gennem breve. De unge ser nemlig, at afsenderen af et brev har gjort sig en ekstra indsats og ulejlighed over for modtageren. Over tre gange så mange unge mener, at budskaberne i breve er mere personlige end budskaber i e-mails.  

Breve er også opmærksomhedsskabende, og får de unge til at åbne dem. 50 procent af målgruppen finder breve interessant, spændende og i stand til at fange opmærksomhed. De føler, at afsenderen vil dem noget særligt, da det kræver tid og penge at udforme breve. Over 50 procent er enige om, at breve signalerer vigtige budskaber, samt at informationen er mere troværdig.

Man skal dog undgå at bruge for mange billeder og farver, da det øger risikoen for at blive betragtet som en reklame.

Kilde: Erhvervsposten/Post Danmark

10-10-2013

 

Tilbage til oversigten

Modtag nyhedsbrev og gratis guide

Få både en gratis guide samt spændende indlæg og cases leveret direkte til din indbakke.

RSS