Papirløst samfund udsat på ubestemt tid

En tredjedel af dansk markedsføring er print, og aldrig har der været brugt så meget papir som nu.

Danske virksomheder spenderer hvert år 30 milliarder kroner på markedsføring.

En tredjedel af pengene bliver brugt til tryksager, brochurer, visitkort, bøger og plakater m.v. Ikke meget tyder på, at tryksagskommunikationen forsvinder foreløbig.

Det mener arrangørerne bag konferencen "Tryksager og tekster, der virker", som fandt sted i Kolding i april 2010.

- Det papirløse samfund er udsat. Aldrig er der blevet brugt så meget papir som nu. For eksempel i form af gratisaviser og kundemagasiner, der er forholdsvis nye magasiner, siger Janne Høgshøj, bureaukonsulent i papirvirksomheden Papyrus, der er medarrangør af konferencen.

Hun peger samtidig på, at tryksagskommunikation repræsenterer et modsvar til den elektroniske markedsføring, og at papir er et "roligt og afstressende medie".

Kilde: Tryksager og tekster, der virker.

 

03/03/2011

 

Følg os på LinkedIn


Tilbage til oversigten

Se også

Kampagner med dokumenteret effekt

RSS