En gammeldags direct mail er mest effektiv

Et studie fra Nielsen fra foråret 2012 viser, at en gammeldags direct mail fanger opmærksomheden bedre end e-mails. Det skriver Bureaubiz.dk.

32 pct. af respondenterne i analysen, som er foretaget i Tyskland og USA, kunne huske indholdet af en direct mail, mens det samme kun var tilfældet for fem pct. af dem, der modtog en e-mail.

Lidt overraskende er størstedelen af dem, der foretrækker at modtage en e-mail frem for et fysisk brev i aldersgruppen 55-65 år.

Ifølge undersøgelsen fravælger de unge at læse e-mails, fordi de får mange digitale beskeder i forvejen.

Dialog-mand ikke overrasket

Den erfaren DM-mand og medstifter af det prisbelønnede DM-bureau Sepia fortæller i et interview til Bureaubiz.dk, at resultatet ikke overrasker ham.

"Med et brev kan du opnå responsrater, som du kun kan drømme om med en e-mail. Og ligningen er meget nem: jo mindre relation du har til dine kunder, desto mere effektivt er brevet. Det lyder ikke særlig smart i en tid, hvor behagesygen til de digitale medier er så stor.

Men det handler ikke om at være smart, men om at gøre det, der virker bedst. Hvis du som virksomhed vil i kontakt med mig første gang via en e-mail, kan du være ret sikker på ikke at få en chance. Du klikkes væk uden at blive læst.

Det er først, når jeg kender dig, når relationen er etableret, at e-mailen virker".

DM-udsendelser stiger i Danmark

Henrik Bohn, der er direktør for Asendia Danmark, mener, antallet af direct mail-udsendelser er stigende i Danmark.

"Vores erfaring er helt klart, at store virksomheder i hele Skandinavien vender tilbage til direct mail-redskaberne, fordi det ganske enkelt skaber bedre resultater.

Det gælder ikke mindst, når en virksomhed gerne vil etablere sig på et nyt marked, fordi de relativ enkelt og uden store omkostninger kan etablere sig via direct mail. Vi har flere kunder, som indtager nye markeder på den måde, fortæller han i et interview til Bureaubiz.dk".

 

28/08/2012

 

Følg os på LinkedIn


Tilbage til oversigten