Gå offline og skab onlinesalg

Ønsker du succes med dit online salg, handler det om at bruge den traditionelle post som markedsføringskanal for onlinesalg. Det skriver markedsforing.dk

I en tid hvor markedsføring flytter mere og mere over på digitale platforme, giver det stadig mening at bruge traditionelle medier. Når man skal have kunder i den online butik, er det gammeldags papirpost fortsat et stærkt medie. Det er hvert fald, hvad Henrik Bohn, direktør for den danske afdeling af Swiss Post International, konstaterer.

Indbakken er fuld og postkassen er tom

Mængden af e-mails stiger i modsætning til fysisk post, der falder. I takt med det stigende antal e-mails, bruger vi mindre tid på hver enkel af dem. Derimod er kampen om opmærksomheden ikke så stor på skrivebordet. De færre og færre breve gør det nemlig lettere at fange modtagerens opmærksomhed, udtaler Henrik Bohn.

Desuden er online-markedsføring underlagt skrappe restriktioner, og det er ikke alt, der når frem til indbakken, blandt andet fordi det bliver fanget i spam-filtre.

Dell gør det også

Computergiganten Dell benyttede sig i stor stil af traditionel direct mails i de første mange år. Det var for at skabe opmærksomhed omkring virksomhedens computer, der kun var til salg online. Det samme gælder både betting-firmaer og tøjkæder, der udelukkende har forretninger online, men alligevel sender breve eller kataloger ud til kunderne med traditionel papirpost.

 

29/09/2011

 

Følg os på LinkedIn


Tilbage til oversigten

RSS