Magasinkampagner øger forbruget

Ny amerikansk undersøgelse viser, at for hver dollar, som bliver investeret i trykte magasinkampagner, skaber det en gennemsnitlig Return of Investment (ROI) på $ 7,81.

En undersøgelse af Nielsen, en af de største globale leverandører af marketingundersøgelsesservices, viser, at hustande, der ser trykte magasinkampagner, bruger flere penge i forhold til de forbrugere, som ikke ser dem (test- og kontrolgruppe). Undersøgelsen var lavet for den amerikanske magasinudgiver Meredith Corp.

ROI på $7,81

Merediths kampagneprogram meddeler, at for de 25 varemærker i programmet har magasinkampagnerne hjulpet med at øge salget med mellem 3 pct. og 36 pct.

Alle varemærkerne havde en positiv ROI på mellem $ 1,69 og $ 19,99 for hver dollar brugt. Det gav en gennemsnitlig ROI på $ 7,81.

Bedre end digitalt

Data fra Nielsen viser derfor, at ROI på magasinkampagner er langt over gennemsnittet for, hvad de digitale portaler har genereret over de seneste fem år. 

Kilde: Print in the mix

16-12-2013

 

Tilbage til oversigten

Modtag nyhedsbrev og gratis guide

Få både en gratis guide samt spændende indlæg og cases leveret direkte til din indbakke.

RSS