Tillid til trykte annoncer

En europæisk undersøgelse viser, at forbrugere fortsat har mest tillid til annoncer i de trykte medier.

Næsten syv ud af ti sagde, at annoncer i magasiner og aviser er vigtigst til at støtte deres købsbeslutninger. Forbrugerne giver magasiner og aviser en score på 63 pct., TV 41 pct. og internet kun 25 pct.

Undersøgelsen blev udført sidste år på 700 forbrugere i 13 lande af VTT, et finsk analysebureau. Her blev de spurgt ind til ni forskellige medietyper (magasiner, aviser, TV, radio, internet, adresserede direct mails, uadresserede direct mail, kataloger og sociale medier).

Direct mails frem for sociale medier

Ved sammenligning af direct mails med de sociale medier var det næsten 90 pct. af de adspurgte, som værdsatte adresserede og uadresserede forsendelser frem for sociale medier. Man burde forestille sig, at folks indbakke er det ideelle sted at sende beskeder til, for at få dialog med kunden, men e-mail marketing møder mere og mere sofistikerede spamfiltrer og dalende åbningsrater. De seneste tal fra Direct Marketing Association viser, at direct mails' svarprocent var på 4,4 i forhold til e-mails gennemsnitlige svarprocent på 0,12.

Selvom livsstil og livssituation havde en indflydelse på valg af og holdning til medierne, var det næsten ni ud af ti, som sagde, at de havde mere tillid til annoncer i kataloger end dem på internettet. Forskningen viser, den fortsatte effektivitet de forskellige trykte medier har.

Læs mere her

16-08-2013


Tilbage til oversigten

Modtag nyhedsbrev og gratis guide

Få både en gratis guide samt spændende indlæg og cases leveret direkte til din indbakke.

RSS