To ud af tre marketingchefer bruger QR-koder

På bloggen I Love Barcodes kan man læse om Huset Markedsførings nye undersøgelse om QR-koder.

Huset Markedsføring har været ude og spørge en række af landets marketingchefer for at finde ud af, hvordan de forholder sig til QR-koderne i deres markedsføring.

Den ene halvdel har allerede brugt QR-koder, mens en tredjedel af resten er i gang med at planlægge aktiviteter med de små mosaik-koder. Med andre ord har to ud af tre marketingchefer allerede taget teknologien til sig eller er i gang med at afprøve den.

Forstærke off-line kampagner

32 pct. af de virksomheder, der allerede nu bruger QR-koder i markedsføringen, gør det primært for at forstærke virksomhedens off-line kampagner fx i form af trykte medier. 25 pct. svarer, at de benytter QR-koder med et ønske om en generel eksponering og branding af produktet. 

Til spørgsmålet om hvilket positivt udbytte organisationen fik ved at anvende QR-koder, svarer 48 pct., at det har forstærket virkningen af deres off-line kampagner.

 

Du kan læse hele undersøgelsen på I Love Barcodes

 

29/02/2012

 

Følg os på LinkedIn


Tilbage til oversigten