Trykte magasiner skaber øget salg

Ny engelsk undersøgelse viser at hvert pund, som bliver investeret i trykte magasinkampagner, skaber en Return of Investment (ROI) på 1,4£.

IPC medier, Storbritanniens udgiver af forbrugermagasiner, har lavet en undersøgelse der dokumenterer salgseffekten af annoncer i magasiner. De giver investeringen (ROI) tilbage med faktor 1,4.

Desuden viser undersøgelsen, at magasinkampagner også kan udløse otte pct. højere salg af dagligvarer.

Om undersøgelsen

Undersøgelsen er lavet i samarbejde med Nielsen, en af de største globale leverandører af marketingundersøgelsesservices. Nielsen bliver brugt af brands som bl.a. Coca-Cola, Kraft og Google til at måle effekten af markedsføring på forskellige platforme.

I undersøgelsen bruger Nielsen sit Homescan-panel, som består af 15.000 husstande med data på, hvad er købt. Hertil kommer AdDynamix-data, som registrerer, hvad der er brugt på alle medier og reklamekampagner til at analysere effekten på seks forskellige varemærker som Lenor, Comfort, Flash Febreze, Hellmann's Colgate og Dove. De seks brands bruger totalt mere end 4,5 mio. pund på reklamer i magasiner.

Udregningen af ROI er gjort ved at udregne den indtjening, der opnået ved salget i forhold til den investering, der er brugt på kampagen.

Simon Nudds, direktør for Nielsen UK Media Analytics, udtaler, at resultaterne klart viser, hvordan magasinkampagner giver øget salg og leverer målbare resultater.

Sælger bedre end reklamer i tv

IPC har derudover lavet en undersøgelse med Mindshare, et globalt mediebureau, for at se hvordan magasiner klarer sig i forhold til tv.  Ved at bruge det multinationale firmas Unilevers database har Mindshare udregnet, at et magasin gennemsnitligt har 42 pct. højere ROI end tv-reklamer.

Paul O'Grady, kommunikationsmanager hos Unilever, oplyser, at magasiner altid har været et vigtigt medie for Unilever, især inden for produkter til kvinders personlige pleje. Han konstaterer, at resultaterne klart viser den effekt, som en magasinkampagne kan yde til salg af mærkevarer.

Kilde: IPC media

22/01/2013

 

Følg os på LinkedIn

 

 

Tilbage til oversigten

Modtag nyhedsbrev

Nyhedsbrevet  indeholder cases, gode historier om tryksager og undersøgelser om vores brug af medier - både de trykte og elektroniske.

RSS