Søg inspiration

Bærbar pc

uploadet den 16. marts 2011 af Tryksag.dk
Denne æske blev brugt til den første direct mail i en stor kampagne for tryksagen, der gik i luften i marts 2011. Beskeden er, at et trykt budskab bliver husket, hvis modtageren får sådan en pakke frem for en mail. Klik på billedet for at se det i stor størrelse.



Sven-Erik Nielsen
Nøjjjj - hvor er den flot!
Michael Jungfalk
Jeg har modtaget jeres papæske og den er i sig selv det bedste argument for at gå væk fra den trykte kommunikation. Spild af ressourcer, transport, pap, tryk, tid, affald osv. Jeg vil medbringe den ved mine oplæg rundt omkring som et skræmmeeksempel på at den grafiske branche jo er en lobby for tryksager og ikke for at udvikle eller forbedre kommunikation. Med venlig hilsen Michael Jungfalk Kommunikationschef mju@ucsj.dk
Mia Løvkvist
lækker lille sag
Anne Birkelund
Tak for de foreløbige kommentarer - både de rosende og mindre rosende. Hvad angår spild, så er papir og pap en genanvendelig ressourcer, der kan genbruges op til 6 gange (se www.tryksag.dk/tryk-og-miljoe/miljoemyter/det-hvide-guld.aspx). Og hvad angår udvikling af kommunikation, så handler mange af case'ne her på sitet netop om kombinationen af tryk og web. Venlig hilsen Anne Birkelund, kommunikationschef, ab@ga.dk.
Kent Dahl
Vi har endnu ikke modtaget en æske, men jeg kan afkode budskabet og de 10 argumenter for tryk er jeg helt enige i, der er bare for mange som ikke kombinere de trykte medier med et kreativt budskab og indpakning. Jeg gælder mig til at se mere. Kh. Kent kent@touchereklame.dk
Karen Leth Hancke
Måde til ressourcespild skal man da godt nok lede længe efter!!!!!!!!! Har I overhovedet opdaget verden omkring jer? At vi skal spare c02? At klimaforandringerne allerede mærkes mange steder på kloden. Det er fuldstændig forkasteligt på denne måde at frådse med papir, tryksværte, porto, postbuddets tid osv. osv for at formidle så tyndt et budskab. Om I så donerede hele jeres indtjening på denne smagløse kampagne til klima-ngo´erne ville I stadig have spildt rigtig, rigtig mange menneskers tid! SKAMLØST!!!
Karen Leth Hancke
..og et budskab bliver husket HVIS DET HAR RELEVANS for modtageren. Hvadenten det er en mail, en brevdue, skrevet på en væg eller på en t-shirt. Alt det andet øregas arkiveres lodret. Uanset hvor mange prægninger, lakeringer, guld og staffage I lægger på.
Karen Leth Hancke
Slet mig venligst fra jeres mailingliste.
Anne Birkelund
Tak for de kritiske kommentarer til kampagnen. Vi er glade for både ris og ros. Der er dog et par misforståelser i dine indlæg. Al produktion påvirker på den ene eller den anden måde miljøet, så det handler om graden af miljøpåvirkning og alternativerne til den trykte kommunikation. Budskabet om at tryk kan være et seriøst alternativ til online kommunikation, der kan give øget opmærksomhed, er ikke samtidig ensbetydende med større miljøpåvirkning. Faktum er, at en betydelig del af verdens CO2 udledning stammer fra brugen af computere, servere etc. Danmark er det land i verden, hvor den grafiske branche har flest miljøledelsessystemer og miljømærker og papiret fra tryksagerne stammer fra velforvaltet skov i Nordeuropa der både lagrer og forbruger CO2. Tryksager kan enten forbrændes og erstatte fossile brændstoffer eller genbruges flere gange og dermed spare ressourcer. Vi tjener ikke penge på kampagnen, tværtimod er det en kampagne der skal sætte fokus på, hvordan det trykte medie kan bruges til at få opmærksomhed om et budskab enten alene eller i samspil med online medierne. Og her er relevansen jo altafgørende. Om materialet så arkiveres lodret eller ej, det afhænger af øjnene der ser. Men tryksagen giver i samspil med valg af papir, trykteknikker og færdiggørelse en række muligheder for fordybelse, forkælelse og ikke mindst som opmærksomhedsskaber. Og dit indlæg viser jo, at det har virket. Næste mailing er ved at blive distribueret af Posten, men vi sletter dig selvfølgelig herefter. Venlig hilsen Anne Birkelund, Kommunikationschef, ab@ga.dk
Karen
Jeg må erklære mig enig i, at det her er spild af papir og ressourcer. Men synes det ellers er en fin kampagne, og er da enig i, at tryksager kan noget, mails og tv-spots mv. ikke kan. Det er vi tilgengæld også fuldt bevidste om på min arbejdsplads, så jeg ved ikke helt, hvad jeg skal med jeres kampagne, den er lidt for ufokuseret og generel for os. /Karen Lund, informationsmedarbejde, LMS - Levende Musik i Skolen
Anne Birkelund
Kære Karen Lund Mange tak for dit indlæg! Vi er glade for, at du synes, at det er en fin kampagne. Hvad angår det lidt ufokuserede, er vi godt klar over, at der vil være nogle i målgruppen som fx jer, der er fuldt ud bevidste om de trykte mediers styrker. Men samtidig oplever vi ofte, at de bliver glemt i al hypet omkring online. Og så forholder vi os til det generelle mediebillede, der viser, at trykte mediers rolle bliver mindre og mindre. Det er også vigtigt at pointere, at vi med kampagnen ikke ønsker at være maskinstormer og fortælle, at man KUN skal bruge tryksager og droppe alt, hvad der hedder online. Derfor har vi også på websitet fokus på nye medier – herunder sociale medier og mobil marketing. Vi ønsker at gøre opmærksom på de fordele og den synergi, man kan opnå ved at kombinere forskellige medier. Venlig hilsen

Modtag inspiration!

Nyhedsbrevet  indeholder cases, ideer til tryksager og undersøgelser om vores brug af medier - både de trykte og elektroniske.

Rss
Upload