Google

Søg i Google



Google

Google er verdens mest dominerende søgemaskine med en markedsandel på over 67 % på verdensplan. I Danmark er Google endnu mere dominerende - 94 % af alle søgninger bliver foretaget på Google.

 
Læs mere
 
 

Google Author Rank

Google Author Rank er et system, der gør søgemaskinen i stand til at verificere og bedømme indholdskilder ved at tildele deres forfattere en troværdighedsgrad.

 
Læs mere
 
 

Søgemaskine- optimering

Søgemaskineoptimering (også betegnet SEO) består af kunsten at få din webside til at være højt placeret på f.eks. Google eller Bing, når brugerne via keywords søger på ydelser eller produkter, som du tilbyder.

 
Læs mere
 
 

Google+

Google+ er Googles forsøg på at tage kampen op mod Facebook og Twitter om brugerne af sociale netværk. Google+ har over 500 millioner brugere - heraf langt de fleste i USA, men også Indien har mange brugere.

 
Læs mere
 
 

PPC markedsføring

PPC er en forkortelse for "pay per click" og er en samlende betegnelse for alle de online annoncetyper, hvor du ikke betaler per gang, at annoncen bliver vist, men derimod for det antal klik, som annoncen modtager.

 
Læs mere
 
 

Google AdWords

Google AdWords er søgemaskinegigantens annonceprogram og primære indtægtskilde. 

 
Læs mere
 
 

Google AdSense

Google Adsense er et annonceprogram, der giver websider mulighed for at vise AdWords reklamer på sin webside.

 
Læs mere
 
 

Facebook Ads

Facebook har, grundet sine mange informationer om brugerne, et meget sofistikeret annoncesystem. Når du opretter en Facebook-annonce, kan du bruge alle disse informationer til at målrette dine annoncer imod en meget specifik målgruppe.

 
Læs mere
 

Modtag nyhedsbrev og gratis guide

Få en gratis guide samt gode idéer og inspiration til brug af medier - både de trykte og elektroniske.