Facebook Ads

Facebook har, grundet sine mange informationer om brugerne, et meget sofistikeret annoncesystem. Når du opretter en Facebook-annonce, kan du bruge alle disse informationer til at målrette dine annoncer imod en meget specifik målgruppe.

Du kan for eksempel segmentere på køn, alder, geografi, parforholdsstatus og mange andre detaljer, der kan være med til at segmentere, hvem der får vist annoncen. Du kan også vælge specifikt at få vist annoncen til folk, der har vist en interesse for et bestemt emne på Facebook. Annoncerne kan modsat Google AdWords vises med et tilhørende billede til at fange øjet og underbygge den visuelle profil på produktet.

Samspil med print og andre offline medier

Den veludviklede mulighed for at målrette annoncerne giver nogle unikke muligheder for at få dem til at spille sammen med trykte annoncer, der ofte er placeret i et specifikt lokalområde (f.eks. outdoor reklamer på lokalbusser) eller i et medie rettet imod en speciel målgruppe (modeblade, flyers med politiske budskaber etc.).

Sandsynligheden for, at målgruppen for kampagnen ser annoncen i flere varianter både på tryk og på Facebook bliver dermed kraftigt forøget, og du minimerer risikoen for, at store dele af markedsføringsbudgettet bliver rettet mod folk, der ikke er interesserede i dit produkt, fordi det ikke er relevant for dem.

Når du rammer potentielle kunder fra flere forskellige markedsføringskanaler, øger du gennemslagskraften i forhold til, hvis du satser ensidigt på en enkelt kanal. I den forbindelse er trykte annoncer en vigtig faktor i forhold til at motivere målgruppen til at rykke fra opmærksomhed og interesse for produktet til at forpligte sig til et køb.

Tilbage til oversigten

Modtag nyhedsbrev og gratis guide

Få en gratis guide samt gode idéer og inspiration til brug af medier - både de trykte og elektroniske.