Mobil marketing
Søg i Mobil marketing
Mobil marketing
Mobil markedsføring er en betegnelse, der beskriver alle former for markedsføring, der gør brug af mobile enheder i sin kommunikation.
QR-koder
QR-koder er små todimensionelle tegninger, der kan scannes med et mobil- eller webkamera. Opfindelsen er japansk og blev oprindeligt udviklet til bilindustrien til at hjælpe avancerede samlerobotter med at genkende de forskellige bildele fra hinanden.
Smartphones
Smartphones er betegnelsen for mobiltelefoner, der tilbyder en udvidet og mere avanceret funktionalitet end normale mobiltelefoner.
iPhone
Mange betragter iPhone som den første rigtige smartphone, men det er en sandhed med modifikationer. Smartphones havde eksisteret i bedste velgående i specielt Japan i en del år, før den første iPhone blev sendt på markedet af Apple i 2007.
Tablets
Tablet betegner små bærbare enheder, der størrelsesmæssigt ligger imellem mobiltelefoner og bærbare computere. Deres skærme veksler typisk i skærmstørrelse fra 7 til 10 tommer, og der er stor forskel på deres funktionalitet.
Android
Android er Googles styresystem (officielt er det open source, men Google er primus motor) til smartphones og tablets.
Augmented Reality
Augmented Reality er et begreb, der bruges om en teknologi, som kan integrere virkelige billeder med digitalt manipulerede universer. Det kan også ske i samspil med trykte medier.