iPad

iPad er Apples bud på en tablet, og den har været en stor succes, siden den kom på gaden i starten af 2010 - et år hvor den nåede at sælge 4 millioner enheder. iPad er i november 2012 blevet lanceret i version 4 hvor 3 millioner blev sendt ud den første weekend. 

 

Et væld af apps

En af hovedårsagerne til succesen har været, at en iPad har kunnet udnytte alle de apps, der i forvejen var udviklet til iPhone og kunne hentes i iTunes App Store. På den måde skulle brugerne som med andre af den slags nyudviklede hardwaretyper ikke vente på, at der skulle komme brugbar software til den, og det har været en stor fordel for brugerne.

I dag er der dog en lang række apps, der er udviklet dedikeret til den større skærm og de udvidede muligheder, du har med en iPad, og det har gjort den til den suverænt mest populære tablet på markedet.

 

iPad som markedsføringsværktøj

En iPad har helt klart sin styrke markedsføringsmæssigt som fremvisningsmedie. Den er oplagt til grafiske præsentationer, da de kan gøres interaktive og levende.

Da den nye iPad har kamera, kan den også udnytte QR-koder brugt på tryksager til at føre brugeren direkte ind på en relevant webside.

Magasin- og avisbranchen er også begyndt at udnytte mulighederne i en iPad, og flere er begyndt at udgive udgaver specielt til den elegante tablet. En del af disse kan downloades direkte via applikationen Zinio.

Tilbage til oversigten

Modtag inspiration

Få en gratis guide samt gode idéer og inspiration til brug af medier - både de trykte og elektroniske.

RSS