iPhone

Mange betragter iPhone som den første rigtige smartphone, men det er en sandhed med modifikationer. Smartphones havde eksisteret i bedste velgående i specielt Japan i en del år, før den første iPhone blev sendt på markedet af Apple i 2007.

Til gengæld var det iPhone, der for alvor fik sat gang i markedet for smartphones, og den er i dag den mest solgte smartphone-type. De fem generationer af iPhones er på verdensplan solgt i 100 millioner eksemplarer.

 

Grunden til iPhones succes

Grunden til den store popularitet kan skyldes, at iPhone trods sine avancerede muligheder er en meget brugervenlig mobil, som de fleste nemt kan finde ud af både at installere og bruge. For grundlæggende kan den ikke meget mere end andre smartphone-modeller på markedet.

Samtidig har Apple en stor fordel i, at de var først til at slå igennem, da det har resulteret i, at der er udviklet et utal af applikationer til deres platform iTunes App Store (der er pt. over 900.000 forskellige).

De andre platforme har i den sammenhæng haltet langt efter, men de nyeste tal viser, at Googles Android Market haler ind på dem. Det har i sidste ende resulteret i, at iPhone har haft en bredere appel.

Det skal i denne forbindelse heller ikke underkendes, at Apple har været utroligt dygtige til at markedsføre deres mobil og skabe en hidtil uset form for hype omkring produktet.

 

Udnyt Apples iPhone i trykt markedsføring

iPhone er for mange mennesker det ideelle værktøj til at benytte sig af sociale medier, da der er et væld af dedikerede apps til alt fra Facebook til Twitter, LinkedIn og en lang række andre tjenester.

Dette kan du udnytte, når du skaber reklame for et produkt, ved aktivt at informere om de sociale medier på plakater, billboards og lokalt direkte i butikker helt ned på emballageniveau. Ved hjælp af QR-koder og mobilens kamera er det desuden nemt at nå folk i det offentlige rum.

På den måde kan den trykte annonce være med til at skabe direkte interaktion med potentielle kunder og motivere dem til et køb. I den forbindelse kan det være en fordel at bruge billeder af en iPhone i annonceringen, da der er en decideret cool faktor ved mobilen.

Samtidig tilhører en stor procentdel af iPhone-ejerne de købedygtige segmenter.

 

Tilbage til oversigten

Modtag inspiration

Få en gratis guide samt gode idéer og inspiration til brug af medier - både de trykte og elektroniske.

RSS