Instagram

Instagram er en gratis mobilapplikation, der gør det muligt at tage billeder og videoer med sin smartphone og dele dem med brugere af Instagram eller på andre sociale platforme som fx Facebook og Twitter. Ligesom Twitter vælger man at følge (Follow) dem, man synes er interessant og omvendt kan andre også følge én (Followers).

Som et nyt tiltag i 2013, kan Instagram nu også fløges via computeren og ikke kun på de mobile platforme som hidtil. Det sker på Instagrams hjemmeside.

Ud over at kunne tage billeder og videoer tilbyder Instagram også brugerne, at de kan redigere billeder ved at vælge imellem en række filtre, der alle giver billederne et vintage-look og får dem til at ligne klassiske polaroidbilleder.

 

Instagram tekst-billede

Instagram blev lanceret i oktober 2010 og har siden da spredt sig hurtigt i den sociale medieverden. I skrivende stund er applikationen downloadet over 130 mio. gange. I foråret 2012 blev Instagram opkøbt af Facebook for 1 mia. dollars. På nuværende tidspunkt er der allerede uploadet 16 mia. billeder på Instagram.  

Brug Instagram i din markedsføring

Som et af de hurtigst voksende sociale medietrends er det en god idé at overveje Instagram i sin markedsføring. Nedenstående er en kort guide til, hvordan Instagram kan bruges.

Del fotos på sociale medier

Del dine fotos på sociale medier som fx Facebook og Twitter. Instagram tillader hashtags , som er #-symbolet. Hashtags hjælper til at finde billeder i ens sociale netværk. Hvis man fx sælger blomster og har taget billeder af sin blomsterbutik, kan man hashtagge billederne som #blomster. På den måde kategoriserer man billederne og gør dem nemmere at finde for andre.

Opmåling

Ved brug af Statigram, kan du se, måle, administrere og fremme din Instagram konto. Statigram tilbyder forskellige måder at øge eksponeringen på hele internettet.

Konkurrencer

Hvis du sælger et produkt, kan man opfordre sine kunder til at deltage i konkurrencer ved fx at tage billeder af sig selv sammen med produktet. Her kan man også tilføje et interaktionselement ved at opfordrer kunderne til at stemme på deres favorit foto.

Event marketing

Hvis du holder et event, så kan man opfordre deltagerne til at tage billeder af eventen. Det skaber nysgerrighed omkring eventen og på den måde mere interaktion.

Connection

Mange af dine kunder er sikkert allerede brugere af Instagram, så brug det derfor som endnu en måde at connecte med dem på.

Location

Instagrams geo-tagging giver ens følgere (followers) mulighed for nemt at følge med i, hvor billederne bliver taget henne. Det kunne fx være, hvis man holder et event, eller hvis man vil lave en virtuel skattejagt med sine kunder.

Eksempel

Klik herfor et se, hvordan Mærsk Line bruger Instagram.

Mærsk Line







                                                                   

Tilbage til oversigten

Bruger din virksomhed Instagram?



Modtag inspiration og en gratis guide!

Få en gratis guide samt gode idéer og inspiration til brug af medier - både de trykte og elektroniske.


RSS