Stadig flere grafiske ydelser fremstilles og handles globalt. Samtidig opleves en stigende interesse for de sociale, miljø- og arbejdsmæssige forhold, disse ydelser og produkter er produceret under.
Forhold som internationalt set går under betegnelsen Corporate Social Responsibility (CSR).
Grafisk Arbejdsgiverforening og HK/Privat har sammen udarbejdet et CSR-kodeks, som er målrettet den grafiske branche. Det skal være med til at udstikke rammerne for en standard og praksis med hensyn til social ansvarlighed for fremstilling af grafiske produkter og serviceydelser - både nationalt og internationalt.
Det grafiske CSR-kodeks er tænkt som en hjælp til de grafiske virksomheder og kunder, der selv har visioner og mål om at påtage sig et virksomhedsansvar i deres virke og forbrug.
Kodekset afspejler de krav, som kunder af grafiske produkter med rimelighed kan stille til en leverandør uanset, hvor i verden der handles. Læs kodekset her.
Sådan bliver du en del af det grafiske CSR-kodeks
Find undersøgelser, analyser og små historier om fordelene ved tryk.
Her kan du få eksempler på tryk, der virker - og med en dokumenteret effekt.
Introduktion til effektmålinger af tryksagskampagner. 10 gode grunde til at bruge tryk i markedsføringen.
Se fotos af tryksager, der har udnytter papirets muligheder, og find inspiration til din næste tryksag.
Se tryksagskampagnens direct mail udsendelser fra 2011-2013.
Læs om aktuelle emner
Læs om online-medier og de nye fancy begreber.
Få din hjemmeside gjort mere synlig på Google.
Læs om begreber som Apps, QR-tags, Android, iPad m.m.
Læs om online markedsføring
Læs om E-mail markedsføring
Der er mange forkerte opfattelser om tryksagen. Se fakta her.
Hvad dækker EMAS, PEFC og ISO 14001 over? Se hele listen her.
Følg tryksagens livscyklus fra skov til færdig tryksag.
Læs en række fakta, der gør op med de mange miljømyter, tryk lider under.
Krav, som kunder af grafiske produkter med rimelighed kan stille til en leverandør uanset, hvor i verden der handles.